Olympus µ 770 SW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 770 SW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Esther16 07-06-2009
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Ik heb de voorloper van deze 770sw, de 720 sw. Ongeveer drie jaar in bezit. Ik ging voor een Canon Ixus, maar zag de plastic behuizing daarvan en mijzelf kennende (laat regelmatig spullen uit de handen vallen)...En deze kan ook onderwater. Ben er tevreden over. Maakt leuke foto's, mooie kleuren. Tis geen spiegelreflex, maar ja, deze neem je altijd in je binnenzak mee. Binnen (bijv. bij een indoor speeltuin) vind ik de kwaliteit matig, evenals bij donker. Maar onderwater prima. En bij gebruik op het strand ben je ook niet bang voor een korreltje zand, je spoelt de camera gewoon na gebruik af met lauw water. Wel goed laten drogen op een tissue en zorgen dat je geen natte accu oid erin laat zitten. Kortom, degelijke en handgig huis en tuin camera. Simpel menu. Destijd ruim 329 euro. Ik heb er meteen een extra accu bijgekocht. Accu gaat best lang mee.

simond 22-02-2009
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

De camera voor de outdoor sporter! Aangeschaft naast een gewone digitale camera voor sporten als: Mountainbiken, vissen en snorkelen. De camera moest hufter-proof zijn en dat is de olympus 770SW. Tijdens mountainbike trips vaak gevallen op mijn camera (die zit achter in mijn shirt)in/op sneeuw, modder, asvalt, grint en nog steeds in takt.
Onderwater getest in zoutwater tijdens snorkelen. In zwembaden en glijbaden- paradijs waar hij in de hand mee is genomen in elke glijbaan. 100% waterdicht mits en er geen vuil tussen de sluitingen zit.
Het enige nadeel is dat in buitenwater soms kleine stofjes voor de lens gaan zweven of ander vuil en deze soms moeilijk te verwijderen zijn. Bij de functie nightfew/citylight krijg ik tot nu toe alleen vage foto`s en heb ik het idee dat ik de camera op een statief moet zetten voor een goede foto in het donker. Daar heb ik hem niet voor aangeschaf dus wat dat betreft voldoet hij prima.

Al met al een robuuste en hufter-proof camera!

Inge89 15-03-2008
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Ik heb deze camera nu bijna een jaar in bezit en ik moet zeggen dat hij nog steeds heel goed functioneert! Na een paar keer voorizchtig in een bak met water oefenen ben ik er toch echt van overtuigt geraakt dat de camera echt waterdicht is. Daarne heb ik in de zee in Kroatie een aantal hele mooie foto's gemaakt.
De duikinstructeur was helemaal onder de indruk van mijn camera en van het feit dat hij tot 10 meter onder water kwam. Ik heb een hoop jaloerse blikken gekregen van mensen die met een onderwaterwegwerpcamera zaten te stoeien. De foto's zijn van een goede kwaliteit, de filmpjes (zeker na inzoomen) van een wat mindere kwaliteit. Dit komt naar mijn idee voornamelijk omdat de camera weinig optische zoom heeft.
Door de verschillende instellingen kan je hem zowel in de sneeuw als op het strand en savonds gebruiken. Tijdens het skieen vertrouwde ik mijn broertje en zusje de camera toe, en ondanks een paar keer vallen werkt hij nog erg goed.

En daarnaast nog een voordeeltje: Mocht de camera vies worden, dan kan je hem gewoon wassen ;)

Leon HF 06-03-2008
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Ik heb deze camera gekocht omdat ik een week ging snorkelen in de rode zee (egypte). Daar heeft hij echt perfect zijn werk gedaan! Gewoon het water in, onderwaterstand selecteren (de onderwatermacro-stand vond ik de mooiste foto's maken) en knippen maar. Ik heb sommige foto's thuis op groot formaat afgedrukt en de kleuren zijn net zo helder als ze daadwerkelijk waren.
Wel iedere keer na het snorkelen de camera afspoelen, en heel af en toe zat er een condensdruppeltje achter een klepje. Maar verder helemaal geen problemen gehad.
Vergeleken met een onderwaterwegwerpcamera (waar de rest van de hotelgasten mee liepen) maakt hij 100x betere foto's. En je kan de eventuele slechte toch meteen wissen, zelfs onderwater al. En vergeleken met zo'n onderwatercase lijkt hij me veel compacter en handzamer.

rocky3 19-01-2008
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW blauw

Deze camera gekocht vlak voor onze vakantie naar Bonaire. We hebben daar prachtige foto's gemaakt, vooral tot een meter of 3 onder water. Hele mooie kleuren en heldere foto's. Elke dag na het snorkelen, de camera goed afgespoeld onder de kraan om het zoute water eraf te spoelen. Daarna goed afgedroogd en uit alle kleine ruimtes de druppels geblazen.

Wij hebben geen problemen gehad met vocht in de camera en zijn echt heel blij dat we deze 770 SW gekocht hebben. Nu een compleet overzicht van onze vakantie, zowel boven als onder water. En er is zoveel moois te zien op Bonaire.

Het enige nadeel is dat bij ver inzoomen (boven water) de foto's een beetje wazig worden. Hiervoor gebruiken we een gewone digitale camera, de fe-180.

Super camera! Echt een aanrader !!

jme 28-12-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW bruin

Nadat de camera voor de tweede keer teruggestuurd was omdat er water in de behuizing was gekomen, kreeg ik na 6 weken bericht. Camera is onherstelbaar beschadigd en zal vervangen worden. Dat is inmiddels alweer 3 weken geleden en ik wacht nog op de vervanger. De Olympus 770 sw heeft me wel verslingerd gemaakt aan onderwaterfotografie. Unieke fotos! Wel heb ik besloten deze manier van onderwater-fotografie achter me te laten. Veel te gevoelig voor storingen. De volgende camera koop ik met een onderwaterbehuizing.

Willem 2007 13-12-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Om te beginnen: Ik ben nog nooit met het toestel in het water geweest en eerlijk gezegd durf ik dat niet goed. Gaat tegen mijn natuur in.
Het toestel gekocht als vakantiecamera in ruigere omstandigheden: kamperen, fietsen, kanoen, bergwandelingen, kinderen etc. De robuustheid was doorslaggevend voor de keuze.
Heerlijk om een foto te maken zittend op een boomstam boven een beek. Gewoon in de fietstas met dat ding. Met een normaal toestel had ik dat niet gedurfd.
Dus je koopt een stuk ontspanning en rust. Ik veronderstel dat de robuuste kwaliteit zich ook vertaalt in een lange levensduur. In elk geval bestaat het model in verschillende varianten al aardig lang (5 jaar? nog langer?) en zijn er nog steeds vroege modellen in omloop. Dat geeft vertrouwen. Ben er inmiddels al wel achter dat digitale camera's , ook duurdere, bij defecten na de garantieperiode steeds meer weggooiproducten zijn geworden.
De fotokwaliteit is voor mij ruim voldoende tot goed.
Het gebruiksgemak is goed. Even het menu leren kennen. En tja, er zijn omstandigheden waarbij je liever een ander toestel had.
Maar de brede inzetbaarheid maken het toch tot een uniek toestel.
Samengevat:
Niet perfect onder alle omstandigheden, maar een robuuste maat onder pittige omstandigheden. Zijn geld wel waard.

PeterLeiden 02-11-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Gekocht met het oog op vakantie in Bonaire, dus ruim tevoren aangeschaft om ervaring ermee op te doen in het kader van waterdichtheid en bruikbaarheid.
Vanaf meivakantie diverse malen zonder probleem gebruikt in zwembad en zee, zowel foto als video. Wat wel opviel was de rode pixel midden op iedere foto. De sensor is na terugsturen gerepareerd/vervangen.
Tijdens de vakantie in Bonaire bleek na een paar dagen (zwembad)water in de camera te komen, wat door condens voor wazige foto's zorgde. Dit is na een paar dagen drogen helemaal weggetrokken, waarna een volgende serie schitternde foto's gemaakt werden, waaronder enkele onderwaterfoto's tot 8 meter.
Tijdens een snorkelsessie begon de diepte waarschuwing te piepen, wat me noodzaakte het water te verlaten. Het zoute water heeft vervolgens zijn sporen nagelaten: Eerst condens, daarna de aan/uit knop en vervolgens geheel dood. De camera is teruggstuurd naar Olympus, die vervolgens het toestel heeft vervangen: KLASSE! Met deze nieuwe camera hoop ik de komende jaren zonder problemen me menigmaal onder te dompelen om veel meer foto's te maken. Vandaag kwam de camera vanwege het druilerige weer goed van pas.

Mooie camera, oppassen met je vinger bij de lens, zorgen voor voldoende licht (hoge ISO) en vooral veel gebruiken.

gasboer MD 28-10-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW bruin

13 dagen in bezit, helaas na 5 dagen na een maal snorkellen, met in acht nemen van de regels der waterdichtheid , na 154 foto's defect. bi inspectie bleek er water in het batterijhuis en roest op de bevestigingsplaats van de, niet bijgeleverde XD-card te zitten. de genomen foto's zijn, met name door overbelichting op de automaatstand van zeer wisselende kwaliteit. toegegeven de foto van een prachtige kleurijke tropische vis is werkelijk prachtig dus, ondanks de sof van het hebben van maar een paar vakantiedagen, ga ik uit van het feit dit apparaat een maandagochtend product is ,en ga ik deze camera een nieuwe kans geven gezien de beloofde shock- crush- en waterproofheid. kijken wat de service is

piet3 26-09-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Heerlijk compact en handzaam toestel met eenvoudige bediening, waterdicht en heel robuust. Gevoelsmatig geeft een camara met een uitwendige zoomlens betere restultaten omdat daar de lens groter lijkt maar dat is natuurlijk maar schijn. Het maakt de camera alleen maar kwetsbarder, mijn oude toestel is door stoten van de uitgeschoven lens onbruikbaar geworden. De camera is zeer snel gebruiksklaar en geeft erg mooie en gedetailleerde foto's zonder jpeg artifacten. De flitster is voldoende voor een huiskamer en voor objecten dichterbij dan 3 tot 4 meter buiten in het donker. Ook de selectie van de vele foto-omstandigheden is handig en werkt goed. We hebben sinds jaren niet zulke goede foto's gehad ook onze fotoprinter geeft in combinatie met dit toestel prachtige foto's.
Er zijn ook wel wat nadelen te noemen:
1. Je vinger zit snel voor de lens (zeker omdat ik linkshandig bent)

2. de in/uit zoom knopjes zitten aan de achterkant en dus niet heel dicht bij de sluiterknop, je moet je hand na het zoomen steeds draaien om de fotot te nemen.

3. De filmfunctie is beperkt, hij doet wel 30 f/s bij 640x480 maar je kan tijdens het filmen niet in/uitzoomen of opnieuw scherpstellen.

4. Zodra een foto op de viewer verschijnt zie je telkens de info van de betreffende foto. Na een paar seconde verdwijnt deze info wel maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om op verzoek de info wel of niet te tonen.

Mijn vrouw en ik vinden het in ieder geval een aanrader !

ws1 13-09-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW blauw

sterke camera ; uniek in zn soort
foto's afgedrukt en kwaliteit is prima ; foto's hier en daar even aanpassen op de computer , maar dat hou je toch
hoge iso waarden klinkt leuk maar in praktijk wil je het resultaat hiervan niet zien
snelheid (waar veel mensen over klagen)is misschien iets lager dan gemiddeld(0,8 sec)
zelf heb ik de terugkijkstand uitgeschakelt ; zo maak je een aantal foto's achter elkaar en kijk dan pas terug
hij is echt waterdicht ; al enkele malen getest (als je druppels bij de batterij ziet is dit vaak condens ; watertemp. is vaak lager )
wat de rubber afdichtingen betreft ; als je ze schoonhoud en eventueel als ze erg droog zijn even invet met siliconen lijkt vervangen me niet echt nodig ; doe je toch ook niet ieder jaar met je horloge?
al met al een fijn , handzaam en betrouwbaar toestel met op dit moment geen concurrentie

Musky 16-07-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW blauw

Handige kleine camera die je makkelijk meeneemt in je broekzak, ik heb hem gekocht voor de waterdichtheid en robuustheid dit ivm het beoefenen van diverse watersporten zoals wildwatervaren en duiken.
De foto's zijn van redelijke kwaliteit en het toestel is echt waterdicht.
Een nadeel is dat de geheugen kaart niet van een gangbaar formaat is, ik had er zelf liever een SD kaart in gezien.

ineke07 02-06-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW bruin

1 dag in bezit van camera. Inmiddels al en paar leuke foto`s gemaakt.Menu zeer gebruiksvriendelijk vooral voor leken op digi gebied.
Maakt mooie plaatjes verder nog geen oordeel over onderwaterfoto`s enz.
Handzaam in gebruik en zeer degelijk.

Schuilnaam 27-05-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW blauw

Vandaag gekocht, Menu Structuur zeer makkelijk ( idiot proof ).

zeer robuust toestel,

mooie foto's bij dag licht, ook bij weinig licht van bewegende beelden, nog geen ervaring met duiken, maar dat moet goed komen.

joke en harry 29-04-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW bruin

sinds enkele weken hebben wij deze geweldige camera.
we hebben hem onlangs getest in de rode zee(egypte) en zijn zeer tevreden over het resultaat van onze 600 foto's! de enige foto's die bij ons mislukken zijn de foto's die wij maken terwijl we naar beneden duiken . deze mislukken waarschijnlijk doordat wij dan niet goed scherpstellen.
tot nu toe hebben we veel plezier van deze camera en.....hij is echt waterdicht!!!

Nic7 17-04-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW zilver

Camera gekocht vanwege de bijzondere eigenschappen (schokvastheid, degelijkheid en waterdichtheid). Heb hier op dit moment nog geen ervaring mee, maar camera voelt in ieder geval zeer degelijk aan. Tot nu toe een honderdtal foto's gemaakt die er op zich goed uitzien, maar.................de ontspanvertraging is Prehistorisch. Als ik op de ontspanknop druk wordt de foto circa een seconde later gemaakt. Dit kan je wel voorkomen door de ontspanknop eerst half in te drukken waardoor de camera scherp stelt en dan pas door te drukken, maar bij een beweeglijk onderwerp (zoals mijn 3 jarige dochter) is het resultaat hierdoor vaak toch niet wat je ervan verwacht had. Voor het bijzondere moment dat je wil schieten ben je eigenlijk doorlopend net te laat. Vandaar de slechte beoordeling voor de fotokwaliteit. Bij het fotograferen van statische onderwerpen is dit natuurlijk niet zo'n probleem. Dus, denk je erover deze camera aan te schaffen? Eerst zelf uitproberen in een fotowinkel.

Witbier 30-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 770 SW bruin

Deze camera voor de fun erbij gekocht. En met fun als belangrijkste doel is ie super. Je kunt ermee in het zwembad springen of je doopt hem in een groot glas bier.
Bestand tegen vallen en maar liefst 10 meter kan ie diep. Ik heb er voor 15 euro een handige wet-suit achtig hoesje met polsband erbij gekocht. Handig voor het snorkelen.

Door de naar mijn idee iets minder krachtige flits zijn binnenfoto's van wat mindere kwaliteit.

Mooie vormgeving en erg helder beeldscherm! Kleine Accu gaat erg lang mee voor mijn gevoel.